پرش لینک ها

سیستم زیرساخت شبکه

بستر شبکه ، مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش در ارائه سیستم‌ها و خدمات مورد نیاز کاربران، کارمندان و مدیریت‌های مختلف سازمانی می‌باشد؛ لذا در طراحی و پیاده‌سازی این بستر، می‌بایست نهایت دقت و ظرافت به‌کار گرفته شود تا در زیرساخت‌های مرتبط با ایجاد و ارائه سیستم‌های مورد نیاز مجموعه، مشکلی بوجود نیاید.

به‌منظور درک بهتر می توان به برخی از سرویس‌های مدنظر شامل، امور بانکی، امور خدماتی، امور کنترلی، کاربرد سیستمی، امور نظارتی، امور رفاهی و در کل می‌توان به اهم فعالیت‌هایی که با انتقال داده و اطلاعات سروکار دارند، اشاره نمود. در نتیجه جهت محیا نمودن یک بستر شبکه با توان عملیاتی بسیار بالا و قابل اطمینان، نیازمند طراحی صحیح و اصولی با بیشترین بازدهی و بهره‌گیری از بروزترین تجهیزات، می‌باشد و این امر بدون شناخت معایب و مزایای تجهیزات، موقعیت بکارگیری آن‌ها و همچنین تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف کاری امکانپذیر نیست.

با اشاره به موارد ذکر شده در بالا، بستر شبکه از لحاظ کاربردی به دو بخش ذیل تقسیم میگردد :

1-کاربری عمومی (سیستم‌ها و خدمات)
2-کاربری خصوصی (اماکن خصوصی)

کاربری عمومی

در کاربردهای عمومی، امکان تغییر پهنای باند، میزان استفاده از آن، مدیریت روی تک‌تک سیستم‌ها و در کل کنترل و تمرکز بیشتری نسبت به کاربری خصوصی است، در این کاربری نیاز به کنترل کلی، مدیریت پهنای باند و ترافیک متغیر و امنیت بالاتر وجود دارد، در کاربری عمومی مستلزم مدیریت و همچنین سرویس و نگهداری بیشتری می‌باشد.

در فضاهای عمومی نیازمند تجهیزاتی جهت ارائه خدمات عمومی به مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان در مشاعات می‌باشد، که توسط سیستم‌های جریان ضعیف تأمین می‌گردد. ایجاد بستر شبکه جهت سیستم‌های جریان ضعیف یکی از وسیع‌ترین قسمت‌های شبکه با حجم بالای جابجایی اطلاعات می‌باشد. هر کدام از تجهیزات نصب شده در ساختمان که مربوط به سیستم‌های جریان ضعیف می‌باشند، نیازمند برقراری ارتباط با شبکه ساختمان و در نتیجه مانیتورینگ و کنترل از طریق دیتا سنتر می‌باشد. بر اساس این نیاز، بستر شبکه در ساختمان به گونه‌ای طراحی می گردد که تمام موارد مربوط به امکانات فنی تجهیزات شبکه در نظر گرفته شود.

سیستم زیرساخت شبکه
Network infrastructure system(2)

کاربری خصوصی

شبکه خدمات خصوصی امکاناتی نظیر: اینترنت، IPTV، اینترانت، PBX و FXO را برای کاربری‌های خصوصی اعم از: اتاق ها و سالن های خصوصی بزرگ می دهد.

در پروژه های با مقیاس عظیم و وسعت بالای عمرانی برای مسیرهای کابل کشی از سینی‌های کابلی استفاده شده است. ابتدا در یک نیازسنجی دقیق، تمامی نودها و یوزرهای مربوط به سیستم‌های جریان ضعیف مشخص و جانمایی می گردد سپس با توجه به آمار به دست آمده، تعداد مراکز بدست می آید برای ارتباط بین طبقات از رایزرهای اختصاصی(تونل‌های ارتباطی بین طبقات) مابین طبقات استفاده می گردد.

جهت برقراری ارتباط سیستم های جریان ضعیف با شبکه پروژه، در فواصل کوتاه تر از 9۰ متر از کابل های CAT استفاده می گردد.
برای توان مصرفی سیستم های جریان ضعیف از تکنولوژی POE و POE+ استفاده می گردد.
جهت پشتیبانی شبکه در فواصل طولانی به دلیل مزایای ذیل از فیبرنوری نیز در پروژه استفاده می گردد.

وجه تمایز شرکت یادمان انرژی چیست؟

خدمات و وجه تمایز ما در سیستم زیرساخت شبکه عبارتند از:
۱. ارائه خدمات مشاوره در زمینه طراحی، پیاده سازی و مدیریت شبکه های کامپیوتری.
۲. ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری سیستم های شبکه.
۳. ارائه خدمات پیکربندی و نصب سخت افزار و نرم افزارهای مرتبط با شبکه.
۴. ارائه خدمات امنیت شبکه، شامل پیاده سازی سیستم های امنیتی و نظارت بر شبکه.
۵. ارائه خدمات مدیریت شبکه، شامل پیاده سازی سیستم های مانیتورینگ، ارائه گزارش های عملکرد شبکه و ارائه راه حل های بهینه سازی شبکه.
۶. ارائه خدمات طراحی و پیاده سازی شبکه های وایرلس برای ارائه ارتباطات بی سیم.
۷. ارائه خدمات مهندسی شبکه، شامل ارائه راه حل های مبتنی بر فناوری های جدید و به روز و بهینه سازی شبکه.
وجه تمایز ما در این سیستم، تمرکز بر روی رضایت مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت بالا و حرفه ای، استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید و نوآورانه و ارائه راه حل های مناسب و بهینه سازی شبکه برای مشتریان است.