پرش لینک ها

سیستم‌ اعلام حریق چیست؟

سیستم‌ اعلام حریق وظیفه‌ی هشدار وقوع یا احتمال وقوع آتش را برعهده دارد تا افراد و ساکنین را از بروز حریق آگاه کند. اعلام زود هنگام آتش‌سوزی باعث می‌شود قبل از آنکه جان و مال مردم در معرض خطر قرار گیرد، آتش مهار شده و از صدمات زیادی جلوگیری شود. سیستم‌های اعلام حریق با توجه به نوع کاربری و مقیاس پروژه تفاوت در نوع سیستم و تجهیزات دارد. پرکاربردترین انواع سیستم های اعلام حریق نوع آدرس پذیر و نوع Conventional هستند.

سیستم آدرس پذیر

در این نوع سیستم ‌ها همان‌طور که از نامش پیداست هریک از تجهیزات و مدارهای داخلی که روی یک مسیر مشخص تحت عنوان لوپ قرار گرفته‌اند، آدرسی منحصر به فرد داده می‌شود تا بتوانند به راحتی مکانی که سنسورها وقوع حریق را تشخیص داده‌اند، به سرعت به کنترل پنل مرکزی اعلام نمایند. تشخیص مکان حریق و اعلام سریع آن به پنل‌های مرکزی از جمله ویژگی‌های مهمی است که این نوع سیستم اعلام حریق را نسبت به دیگر مدل‌ها متمایز کرده است.

سیستم اعلام حریق

سیستم متعارف یا Conventional

سیستم اعلام حریق متعارف یا Conventional ، فضاها را به چندین زون یا ناحیه‌ی منحصر به فرد تقسیم‌بندی می‌کند که هر یک مشخصات جداگانه‌ای دارند و تجهیزات تمامی زون‌ها در نهایت به کنترل پنل مرکزی متصل می‌شود. این سیستم برخلاف سیستم آدرس پذیر اطلاعات دقیقی از مکان حریق به ما نمی‌دهد و تنها زون و وقوع حریق را مشخص می نماید.

یکی از موارد بسیار مهم در طراحی و پیاده سازی سیستم اعلام حریق، استناد به بندهای استانداردهای بین المللی و ضوابط و دستورالعمل های حریق و سازمان آتش نشانی هر کشور می باشد همچنین از دیگر موارد حایز اهمیت در طراحی سیستم اعلام حریق می توان به سناریو حریق اشاره کرد از این رو در یک سیتم اعلام حریق کارآمد و پیشرفته، نقش هر یک از اجزا و ماتریس ارتباطی حریق با هر یک از زیرسیستم های تاسیساتی نظیر هواسازها، فن کویل، آسانسورها و پله برقی، سیستم کنترل تردد، دمپرهای کنترلی و آتش، سیستم مدیریت دود، پست های برق و …. اهمیت بسیاری در تشخیص و مهار به موقع حریق داشته و می بایست در سناریوهای حریق پیش بینی گردد.

مزایای استفاده از سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق باعث اطمینان و امنیت در محیط‌های کاری و اقامتی می‌شود و به شناسایی سریع حریق و اطلاع‌رسانی به نیروهای امدادی کمک می‌کند. این سیستم از مزایایی مانند سرعت و قدرت در شناسایی حریق، کاهش خطرات و خسارات ناشی از حریق، افزایش سطح امنیت، سهولت نصب و استفاده، کاهش هزینه‌های بیمه‌ای، کاهش تأخیر در خدمات امدادی و … برخوردار است.

وجه تمایز شرکت یادمان انرژی چیست؟

خدماتی که ما در زمینه سیستم اعلام حریق ارائه می‌دهیم عبارتند از:
1. طراحی، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام حریق
2. ارائه تجهیزات مورد نیاز برای سیستم اعلام حریق از جمله سنسور‌های حریق، دستگاه‌های اعلام و تجهیزات اطفای حریق
3. ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات سیستم اعلام حریق با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و کارشناسان مجرب
4. آموزش کاربران سیستم اعلام حریق در زمینه استفاده صحیح و پیشگیری از حوادث حریق
5. ارائه خدمات مشاوره در خصوص انتخاب بهترین نوع سیستم اعلام حریق برای نیازهای مشتریان.
وجه تمایز ما نیز در ارائه خدمات با کیفیت و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و نیز توانایی ارائه خدمات سریع و موثر در صورت بروز خطا یا نیاز به تعمیر است